اطلاعات کامپیوتری

ساخت وبلاگ

با سلام...

ADO.NET یا ActiveX Data Object مجموعه کامپوننت هایی است که برای دسترسی به داده های بانک اطلاعاتی در .NET استفاده می شود . گر چه در این سایت مقالات و کتابها و سورسهایی در رابطه با استفاده از ADO.NET در سی شارپ وجود دارد ولی آوردن این مبحث مهم در سایت خالی بود که در این پست قرار میدهم.

برای مشاهده این مبحث به ادامه مطلب بروید.


ادامه مطلب
اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51


  با سلام...
قسمت سوم آموزش php برای مشاهده بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

ر این بخش عملگرهای زبان پی اچ پی رو بررسی می کنیم!

Foot in mouthعملگر چیه؟؟!!

عملگرها علائمی هستند که با استفاده از اونا میتونید عملیات خاصی رو رویه مقادیر انجام بدید مثل اعمال منطقی و ریاضی! مثلا + برای جمع کردن دو عدد استفاده میشه و یا < برای مقایسه دو مقدار به کار برده میشه. لیست عملگرهای زبان php و توضیح در مورد هر کدومشون رو در ادامه میبینید!

دسته اول عملگرهای ریاضی هستند:


اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 174 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51



با سلام...
این آموزش قسمت بعدی یا ادامه قسمت اول است...

برای مشاهده به ادامه مطلب بروید.
اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 190 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51


با سلام...
این آموزش مقدماتی است ، وبرای کسانی که برای اولین بار کار با php را می خواهند آغاز کنند بسیار مناسب است.

برای مشاهده بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51


باسلام...

این آموزش برای کسانی که تازه می خواهند برنامه نویسی با زبان جاوا یاد بگیرند بسیار کاربردی است
برای دانلود  بر روی لینک زیر کلیک کنید.



لینک دانلود مستقیم

اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 182 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51


با سلام...
کلاسهای (Abstract):
کلاسهای Abstract کلاسهایی هستند که دارای یک یا چند متد پیاده سازی نشده هستند.  اگر متدی رو به شکل abstract تعریف کردید، باید کلاس رو هم به شکل abstract تعریف کنید. بطور مثال یک کلاس پایه با نام Shape تعریف می کنیم که پارامترهایی رو نگهداری می کنه و یک شی Pen هم برای رسم می سازیم. متد draw برای رسم استفاده می شه و ما اون رو فقط تعریف می کنیم و کدی رو برای پیاده سازی اون نمی نویسیم، چون هر شکلی به روش رسم خاصی نیاز دارد. (زمانی از کلاسهای Abstract استفاده می کنیم که بخواهیم کلاس پایه ای داشته باشیم و متدهای اون در کلاسهای مشتق شده نیاز به بازنویسی داشته باشه) به لیست کد ۱ دقت کنید:
اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 170 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51

با سلام...

این یک آموزش جامع linq در سی شارپ است که از ابتدا شروع می شود وتا حرفه ای ادامه دارد...




لینک دانلود مستقیم

اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51

با سلام....


دوستان عزیزم ، برای مهارت یافتن باید کمی صبور و با حوصله باشید ،

در ابتدا آنچه شما برای داشتن یک وبلاگ احتیاج دارید ، انتخاب یک اسم است ، نه یک اسم معمولی

شما باید یک اسمی انتخاب کنید که بعد از گذشت یک سال ، دو سال و یا حتی بیشتر

از داشتن وبلاگی به آن اسم لذت ببرید ، و به فکر تغییر دادن آن نباشید ، چرا که با تغییر اسم وبلاگ

همه زحمات شما از بین خواهد رفت و باید برای رسیدن به اوج دوباره از نو شروع کنید

با حوصله و فکر درست ، اسمی انتخاب کنید که تا بحال به ذهن هیچ یک از ایرانی های عزیز نرسیده باشد

و علاوه بر آن ، به مطالبی كه قصد دارید در وبلاگ خود بگذارید بی ارتباط نباشد

فرض كنیم که اسم وبلاگ را انتخاب کردید و حتما موضوعی به ذهنتان رسیده است

همانطور كه قطعا تا به حال دیده اید، هر وبلاگ یک موضوع کلی دارد و موضوع های زیر شاخه به مرور اضافه میشود

بعد از انتخاب اسم و یك موضوع درباره مطالب وبلاگ خود اینجا کلیک کنید

اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 200 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51



با سلام...

جاوااسکریپت هم مانند زبان HTML از یکسری دستور و گرامر خاص خود پیروی می کند. البته این زبان به سادگی اچ تی ام ال نیست و بسیار هم حساس است، مثلاً در اچ تی ام ال فاصله بین تگها اهمیتی ندارد و مرورگر آنرا نادیده می گیرد اما در جاوااسکریپت فاصله باید متناسب باشد که اگر رعایت نشود با پیغام خطا روبرو خواهید شد. در قسمت بعد با چگونگی پیغامهای خطا در جاوااسکریپت آشنا می شوید. همانگونه که اطلاع دارید کدهای جاوااسکریپت را باید در میان تگهای HTML قرار دهید. به همین دلیل یک تگ برای آن در نظر گرفته شده است:

<script> ... </script>

که کلیه دستورات جاوااسکریپت باید مابین آنها قرار گیرد. این تگهای اچ تی ام ال به مرورگر می فهمانند که در کجا این زبان آغاز شده تا مفسر جاوااسکریپت مرورگر فعال شود و در کجا پایان می پذیرد که برنامه مفسر هم کار خود را خاتمه دهد.



language

اما تگ script مانند بقیه تگها دارای خصوصیاتی می باشد، یکی از آنها language است که مقدار آنرا باید برابر با javascript قرار دهید،

<script language="javascript">
</script>

اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 175 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51

با سلام...

دوستان عزیز بلاخره یه مطلبآموزشی برنامه نویسی هم براتون گذاشتم. این پروژه کوچیک با ویژوال استادیوو به زبان سی شارپ دات نت نوشته شده. برای استفاده از این پروژه کوچکآموزشی فایل ویژوال استودیو ذخیره شده و برای استفاده علاقه مندان در سایتقرار گرفت. هدف اجرای مفاهیم شئ گرایی و آشنایی با ایجاد کلاس و شی هست.در این برنامه، کلاسی به عنوان دانشجو تعریف شده که فقط شامل نام و ای دیهکاربری هست. و کلاس مرتبط دیگه ای به عنوان ترم تعریف شده. ترم شامل نامترم و ای دیه ترم هست.

که این دو کلاس به هم ارتباط داده شده اند. ارتباط یک به چند (از ترم به دانشجو) یعنی هر ترم میتونه شامل چندین دانشجو باشه.بعداز اجرای برنامه (توسط ویژوال استادیو و Run کردن آن) یا رفتن به پوشه binبعد debug و اجرای فایل Student فرم اصلی باز میشود. و از منوی فایل بایدترم را انتخاب کنید تا پنجره ترم گشوده شود. بعد از وارد کردن  چند ترم بههمراه نام ترم(مثلا TermId=1 و TermName=یک) و بستن پنجره ترم نام دانشجورا به همراه ای دیه آن وارد نمایید و سپس ترم دانشجو را انتخاب کنید و ثبتکنید.



لینک دانلود مستقیم


اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 196 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51

 قدم اول ، آپلود فایلها : تمام فایل های phpbb را روی ریشه سایت آپلود کنید. وارد آدرس سایت خود شوید . صفحه نصب phpbb روی سایت دیده میشود.

· ساخت بانک mySQL سایت : حالا وارد پنل سرور سایت خود شوید و یک بانک MySQL مثلا بنام mybank و یک useame و password برای بانک خود بسازید و یوزر ساخته شده را به بانک خود وصل کنید.
توجه کنید که در کنترل پنل سرور هایی که از Cpanel استفاده میکنند وقتی شما نام کاربری تان برای ورود به پنل مثلا macromediaX باشد و نام بانک خود را mybank بگذارید در نهایت نام بانک شما بصورت macromediax_mybank میشود . همچنین نام کاربری شما نیزmacromediax_useame میشود.
اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51

با افزایش کاربرد های وب ، طراحان وب روش های جدیدی را در ایجاد وب سایتها به کار بستند که باعث راحت تر شدن دسترسی به داده ها برای کاربر و مشارکت کاربر در ایجاد داده ها میشود. نمونه بسیار روشنی از این سایت ها Wikipedia است که توسط کاربرانش گسترش پیدا میکند و مدیران این سایت فقط محیطی را برای استفاده از توانایی های کاربران فراهم میکنند.

       مفهوم وب2 اولین بار در یک همایش توسط معاون موسسه oreilly مطرح شد. آنها به دنبال نسل جدیدی از وب بودند که بتواند جذاب، کاربردی و قابل گسترش باشد. اینگونه بود که کنفرانس وب2 شکل گرفت و بحث های زیادی پیرامون این پدیده مطرح شد. امروزه جستجوی این عبارت در گوگل بیش از 10 میلیون نتیجه را بر می‌گراند.

اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51

عباس واحدی
- 2012-05-06 10:35

باتری های لیتیوم یا لیتیوم-یون امروزه به شکل گسترده ای برای تامین انرژی گجت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. اما این ماده در طبیعت چندان فراوان نیست و به همین دلیل قیمت بالایی دارد. محققان دانشگاه علوم توکیو برای حل این مساله به دنبال استفاده از باتریهای سدیم-یون هستند که از ترکیب فلزی جدیدی برای الکترود بهره می برد. 

Shinichi Komaba و تیمش با ترکیب اکسید آهن، اکسید سدیم و اکسید منگنز توانسته اند باتری سدیمی تولید کنند که تقریبا همانند یک باتری لیتیوم - یون شارژ نگه داشته و ماده اولیه آن هم بسیار فراوان تر است .  برای ساخت این باتری، تیم تحقیقاتی مواد مذکور را به صورت پودر با یکدیگر مخلوط کرده و برای ۱۲ ساعت در دمای ۹۰۰ درجه سانتی گراد قرار دادند. نتیجه این فرایند ماده ای با فرمول Na2/3[Fe1/2Mn1/2]O2 بود که به عنوان الکترود مثبت باتری استفاده شده و در الکترود منفی هم فلز سدیم قرار گرفته است. 

این باتری ها به جای عناصر گرانقیمتی همچون نیکل و کبالت از آهن استفاده می کنند .  البته باتری سدیمی فعلی این محققان تنها تا ۳۰ بار شارژ قابل استفاده است و این نکته نشان می دهد که باتری سدیم - یون هنوز راه زیادی تا اسمارت فون، تبلت یا ماشین الکتریکی (EV)‬ شما دارد .  

البته این تنها راه حلی نیست که برای ارزان کردن باتری گجت ها پیگیری می شود. کریس جوهانسون از لابراتوار ملی Argonne واقع در ایالیت ایلی نویز آمریکا، در حال کار بر روی باتری عجیب و غریب دیگری با الکترود مثبت پنتاکسید وانادیوم و الکترود منفی سدیم است که می تواند تا ۲۰۰ بار شارژ شود. البته این محقق اعتقاد دارد که باتری های سدیمی حداقل به ۱۰ سال زمان برای ورود به بازار نیاز دارند. 

پیش بینی شما در خصوص منبع تامین انرژی گجت های ریز و درشت آینده چیست؟ چه راه حلی می تواند نیروی طولانی مدت و پاک تری را برای ابزارهای آینده تدارک ببینید؟



منبع : نارنجی

اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 172 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:51

با سلام

بعد از مدتها کار و تلاش نسخه به روز شده قفل نرم افزاری PS-27 منتشر شد , در نسخه جدید به صورت کلی الگوریتم محافظت از نرم افزار تغییر پیدا کرده و به جرات میتوان گفت نرم افزاری که با این قفل محافظت شده بدون داشتن لایسنس معتبر به هیچ عنوان قابل اجرا و کرک شدن نیست . برای سهولت کار  برنامه نویس , کدنویسی درسمت برنامه به صفر رسیده  فقط کافیه اطلاعات مورد نیاز نرم افزار خودتون رو در سامانه ثبت کنین و لایسنس اون رو بوسیله پیامک / اینترنت / یا تلفنی در اختیار مشتری نرم افزار خودتون قرار بدین .

برای راهنمایی  بیشتر در مورد چگونگی استفاده از این قفل میتونین از اینجا فایل ویدیویی شماره 1 رو مشاهده کنین . به طبع تمامی امکانات این سامانه به مرور مستند سازی و در اختیار کاربران قفل PS-27 قرار خواهد گرفت .

برای ثبت نام در سامانه و فعال سازی حساب روی دکمه ایجاد حساب کاربری که در تصویر زیر مشخص شده کلیک کنید . بعد از ثبت نام اولیه در سامانه به ایمیل خود که در حین ثبت نام وارد میکنین مراحعه کنین و بر روی لینک فعال سازی حساب کلیک کنین .

 فعال سازی کامل حساب کاربری شما ( امکان استخراج لایسنس فعال سازی , محافظت از نرم افرار وووو بعد از پرداخت مبلغ ذکر شده در سامانه قفل نرم افزاری می باشد . )



برای دانلود سامانه به ادامه مطلب مراجعه کنید .

============================================
اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 209 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:50

با سلام

نسخه جدید منتشر شد !

تغییرات انجام گرفته :
  
  - تغییر دیتابیس به MS Access
  - اضافه شدن امکان اضافه کردن لغت جدید به دیتابیس
   - بهبود اجرای نرم افزار در محیط های 64 و 32 بیتی
  - بهبود سرعت جستجوی لغات
  - بهبود جستجوی لغات به صورت آنلاین
  - رفع چند باگ عمومی

 برای به روز رسانی نرم افزار از طریق منو > به روز رسانی نرم افزار اقدام نمائید . یا از اینجا فایل نصبی را دریافت کنید .

موفق باشید./
اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 171 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:50

با سلام و تبریک سال نو ...

بسیاری از دوستانی که از این فرهنگ لغات بر روی سیستم عامل ویندوز 8 استفاده میکردن با مشکل اجرای برنامه برخورد میکردن ! برای حل این مشکل 2 راه وجود داره . یا از سایت مایکروسافت نسخه 3.5 دات نت فرم ورک رو دانلود و نصب کنن و به راحتی از نسخه قبلی استفاده کنین , یا اینکه نسخه جدید رو از لینک زیر دانلود کنن و بعد از دانلود نسخه جدید فایل db نسخه قبلی رو در مسیر فایل اجرایی نسخه جدید ( لینک داده شده در زیر )  کپی پست کنین .




موفق باشید./



اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 176 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:50

با سلام

در این دمو میتونین به ویژگیهای جدیدی که در این سامانه لایسنسینگ صورت گرفته رو مشاهده کنین .

از ویژگیهای جدیدی که انجام شده به اختصار :

- حذف نیاز برنامه های ویژوال بیسیک به داشتن ساب مین ( به صورت پیش فرض نیاز به داشتن ساب مین نیست )
- انتخاب آیکون برای فایل محافظت شده
- مبهم سازی برنامه محافظت شده
-طراحی رابط کاربری پشتیبانی به صورت آنلاین
....

برای نمایش دمو میتوانید بر روی این قسمت کلیک کنید .

موفق باشید./
اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:50

با سلام

فرهنگ لغات دیانا به روز شد ( نسخه 2.0.5.1 ) ویژگیهای جدیدی که در این نسخه به فرهنگ لغات دیانا اضافه گردیده به اختصار :

- اضافه نمودن پست شدن اتوماتیک حافظه در دیکشنری
- رفع باگ اجرای برنامه حین شروع سیستم عامل
- سریع تر شدن اجرای برنامه
- سریع تر شدن جستجوی کلمات
- رفع چند باگ عمومی

....

برای دانلود نسخه جدید از طریق به روز رسانی که در نزم افزار موجوده اقدام کنید . موفق باشید./ 
اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 181 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:50

با عرض سلام

به اطلاع میرساند تا اواخر هفته آینده نسخه جدید قفل نرم افزاری PS-27 رونمایی میشود . برای دیدن دموی شماره 1.1 به این لینک مراجعه کنید .
در نسخه جدید تکنولوژی های زیادی جهت جلوگیری از ریسورس شدن و نفوذ هکرها لحاظ شده و اطمینان نزدیک به 100% برای برنامه نویس در نظر گرفته شده که به هیچ عنوان برنامه ایی که توسط این قفل ایمن شده قابل نفوذ نباشه یعنی بدون داشتن لایسنس فعال سازی برنامه شما به هیچ عنوان قابل نفوذ نخواهد بود . فایل نهایی کد گذاری , و مبهم سازی میشه و بدون داشتن لایسنس فعال سازی غیر قابل اجرا خواهد بود .

موفق باشید./
اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:50

با سلام

من در این فایل آموزشی بهتون نشون میدم چطوری باید برای برنامه ایی که داره از sql server به عنوان پایگاه داده استفاده میکنه پروژه نصبی بسازین تا برای اجرا روی سیستم کاربر نهایی مشکلی بوجود نیاد و برنامه به درستی اجرا بشه .

برای دانلود فایل آموزشی به ادامه مطلب مراجعه کنید .

اطلاعات کامپیوتری...
ما را در سایت اطلاعات کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسن eight8 بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 21:50